Viranşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri vatandaş sağlığını korumaya yönelik yürüttüğü çalışmalar kapsamında ilçe genelinde faaliyet gösteren fırınlara yönelik kapsamlı bir denetim gerçekleştirdi. Yapılan kontrollerde ekmeklerin paketlenmesinde tercih edilen renkli baskılı kağıtların sağlık açısından ciddi riskler barındırdığı tespit edildi. Zabıta ekipleri söz konusu materyallerin kullanımının yasaklandığını duyurarak fırın işletmecilerine gerekli tebliğleri yaptı.

RENKLİ KAĞITLAR TOPLATILDI
Ekiplerin incelemeleri sırasında, özellikle sıcak ekmekle temas eden renkli baskılı kağıtların ürün üzerinde boya ve mürekkep izi bırakabildiği belirlendi. Halk sağlığını tehlikeye atabilecek bu durumun önlenmesi amacıyla denetimlerde renkli kağıt kullandığı saptanan fırınlara uyarılarda bulunuldu. İncelemeler sonucunda fırınlarda bulunan renkli kağıtların ekipler tarafından toplatıldığı öğrenildi.

DENETİMLER DEVAM EDECEK
Konuya ilişkin açıklama yapan Viranşehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü yetkilileri, vatandaş sağlığının öncelikleri olduğunu vurguladı. Yetkililer Bugün ilçemizdeki fırınlarda denetimlerimizi gerçekleştirdik. Özellikle sıcak ekmeklerde iz bırakan renkli kağıtların kullanılmaması konusunda kesin talimat verdik. Bu materyalleri kullanan işletmelerdeki kağıtlar toplatılmıştır ifadelerini kullandı. Belediye yetkilileri hijyen ve halk sağlığının korunması amacıyla ilçe genelindeki denetimlerin aralıksız olarak sürdürüleceğini kaydetti.





