Eyyübiye Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelinde halk ve çevre sağlığını korumak amacıyla gıda üretim, pazarlama ve satış noktalarına yönelik denetimlerine aralıksız devam ediyor.

Fırın, market, lokanta, kasap ve benzeri gıda işletmelerinde düzenli olarak kontrol yapan ekipler, bu kez gıda üretimi ve pazarlaması yapan işletmelere yönelik denetim gerçekleştirdi. Denetimler sırasında bir gıda toptancısının, açık alanda büyük miktarda içecek stokladığı tespit edildi.

Eyyübiye’de Halk Sağlığını Tehdit Eden Ürünlere Geçit Yok1

SON TÜKETİM TARİHİ GEÇMİŞ İÇECEKLER TESPİT EDİLDİ

Zabıta ekiplerinin yaptığı incelemelerde, açık alanda bekletilen yaklaşık bir kamyon dolusu içeceğin son tüketim tarihinin geçtiği ve ürünlerin bozulduğu belirlendi. Halk sağlığı açısından risk oluşturduğu değerlendirilen ürünlere, imha edilmek üzere el konuldu.

Ekipler, mevzuata aykırı şekilde depolama yaptığı ve insan sağlığını tehdit edebilecek ürünleri bulundurduğu belirlenen işletme hakkında yasal işlem başlattı.

Eyyübiye’de Halk Sağlığını Tehdit Eden Ürünlere Geçit Yok

HALK SAĞLIĞINI TEHDİT EDENLERE YAPTIRIM UYGULANACAK

Eyyübiye Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, gıda güvenliğini sağlamak amacıyla denetimlerin kararlılıkla sürdürüldüğü vurgulandı.

Açıklamada, vatandaşların sağlığını riske atan, son tüketim tarihi geçmiş ürünleri satışa veya dağıtıma hazır halde bulunduran işletmelere yönelik ağır yaptırımların uygulanacağı belirtildi.

DENETİMLER İLÇE GENELİNDE DEVAM EDECEK

Eyyübiye Belediyesi, özellikle gıda hareketliliğinin yoğun olduğu işletmelerde kontrollerin devam edeceğini bildirdi. Zabıta ekiplerinin, hem satış noktalarında hem de üretim ve depolama alanlarında denetimlerini artırarak sürdüreceği ifade edildi.

Yetkililer, vatandaşların güvenilir ve sağlıklı gıdaya ulaşması için çalışmaların aralıksız devam edeceğini belirterek, kurallara uymayan işletmelere kesinlikle müsamaha gösterilmeyeceğini kaydetti.

Kaynak: Eyyübiye Belediyesi