Yaşam

Türkiye’nin COP31 Yolculuğunda Hatay: “Dirençli Şehirler” Programı Başladı

Türkiye’nin COP31 adaylık sürecindeki en önemli duraklarından biri olan Dirençli Şehirler programı Hatay’da başladı. Bakan Murat Kurum’un tarihin en büyük kentsel yeniden inşa süreci vurgusu yaptığı etkinlikte, iklim krizine karşı güvenli ve yeşil şehirlerin yol haritası uluslararası düzeyde ele alındı.

Abone Ol

Türkiye’nin Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) adaylığı kapsamındaki stratejik duraklarından biri olan "Dirençli Şehirler" programı, Hatay’da geniş bir uluslararası katılımla start aldı. Çölleşme ve Erozyonla Mücadele (ÇEM) Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen etkinlikte, iklim kriziyle mücadele ve sürdürülebilir kentleşme vizyonu ön plana çıktı.

"TARİHİN EN BÜYÜK YENİDEN İNŞA SÜRECİ"

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, deprem sonrası Hatay başta olmak üzere bölgedeki ihya çalışmalarına dikkat çekti. Bakan Kurum, yürütülen çalışmaları tarihin en büyük kentsel yeniden inşa süreci olarak nitelendirirken, inşa edilen yeni yaşam alanlarının merkezinde sürdürülebilirliğin yer aldığını vurguladı.

RESİLİENT CİTİES PANELİ

Etkinlik kapsamında, Çölleşme ve Erozyonla Mücadele (ÇEM) Genel Müdürü Prof. Dr. Kasım Yenigün moderatörlüğünde düzenlenen "From Policy to Action Resilient Cities" (Politikadan Eyleme: Dirençli Şehirler) paneli yoğun ilgi gördü.

Panelde öne çıkan başlıklar şu şekilde:

İklim krizine karşı dirençli kentleşme stratejileri.

Uluslararası iş birliği modelleri ve yerel uygulamalar.

Şehirlerin güvenli ve yeşil bir geleceğe hazırlanması için atılacak somut adımlar.