Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecine dair önemli açıklamalarda bulundu. Bilişim 500 Ödülleri töreninde konuşan Sayan, önümüzdeki aylarda yapılacak olan 5G ihalesi ile 2026 yılı itibarıyla Türkiye genelinde 5G teknolojisinin yaygınlaşacağını duyurdu.

Sayan, ayrıca Türkiye’nin 6G teknolojileri için de hazırlıklara başladığını belirterek, bu alanda somut adımların atıldığını ifade etti. “Başkasının teknolojisiyle tam bağımsız olamayız” diyen Bakan Yardımcısı, yerli ve milli teknolojilerin geliştirilmesine büyük önem verdiklerini vurguladı.

Dijital ekonomide ülkenin konumunu güçlendirmek için yapılan yatırımlara da değinen Sayan, şu bilgileri paylaştı: Genişbant abone sayısı 96 milyonu aşarken, fiber altyapı uzunluğu 605 bin kilometreyi geçti. Bu rakamlar, Türkiye’nin dijitalleşme sürecindeki ilerlemesini gözler önüne seriyor.

Sayan, 5G ve ötesi teknolojilerde Türkiye’nin kendi çözümlerini üretme odaklı olduğunu, hedeflerinin ise ülkenin her bölgesine eşit ve adil dijital erişim sağlamak olduğunu söyledi.

Kaynak: Haber Merkezi