Urfanatik TV ekibi merak edilen o tesise gitti

Şanlıurfa’nın Birecik İlçesinde bulunan ve Fırat Nehrine bağlı olan Alabalık üretim tesislerine giden Urfanatik TV ekibi, tesisin işlevlerini ve merak edilenleri bir bir görüntüledi.

Haber albümü için resme tıklayın

Urfanatik ekibi birbirinden eşsiz güzellikleri ile Şanlıurfa’da Fırat’ın incisi olarak tabir edilen Birecik’te. İlçede Fırat Nehri üzerinde birçok alabalık üretim tesisi hizmet veriyor ve Urfanatik ekibi de alabalık tesisi hakkında merak edilenlere cevap bulmak için alabalık üreticisi Halil Çayın’ın yanına giderek merak edilenlere cevap aradı.

Yaklaşık 11 yıldır ilçede hizmet veren alabalık üreticilerinden biri de Su ürünleri mühendisi Halil Çayın, 2010 yılından beri yürüttüğü alabalık üretim tesisinin 5 kişiye de istihdam sağladığı olmuştur. Birecik’in kesinlikle gelip görülmesi gerektiğini de ekleyen alabalık üreticisi, balık yemek için de kendi balık üretim tesisine uğramadan gidilmemesi gerektiğini söyledi.

Alabalık üretim tesisini nasıl kurduğunu ve nasıl işlettiğini anlatan Halil Çayın tüm merak edilenlere cevap verdi.

“2010’DAN BERİ ALABALIK ÜRETİMİNİ SÜRDÜRÜYORUZ”

Yaklaşık 11 yıldır alabalık üreticiliği yaptığını aktaran Halil Çayın;

“Okulu bitirdikten sonra dışarıda farklı işletme sektörlerinde çalışmalarda bulundum sonra da kendi memleketim de imkânların olduğunu görerek burada Alabalık üretimine başladık 2010’dan beri burada alabalık üretimini sürdürüyoruz. Çevre bölgelere ve yakın ilere buradan alabalık temin ediyoruz. Su ürünleri mühendisliğini okuduktan sonra ve sektörde çalıştıktan sonra iş tecrübesini aldıktan sonra kendi işimizi kendi memleketimizde kurmayı planladık ve bu şekilde devam etmeye başladık.” Sözlerine yer verdi.

“EN ÇOK SOMON TALEBİ VARDIR”

Balık çeşitlerinden en çok somona talebin olduğunu belirten Çayın;

“Yavrusunu kuluçkane olan yerlerden temin ediyoruz yavruyu buraya temin ettikten sonra burada artık bitmesini sağlayarak porsiyon hali ve somun hale geldikten sonra pazara sunuyoruz. Kilogram üstü olunca somun olarak piyasaya giriyor kilogram altı olduğu zamanlarda ise 300-500 gram arası da porsiyon şeklinde piyasaya giriyor en çok somon talebi vardır neden derseniz çünkü iç piyasa da özellikle de ihracata artan talep çok şuan Avrupa’ya, Rusya’ya ve Balkan ülkelerine müthiş bir şekilde talep gelmektedir.” İfadelerini kullandı.

“ÜRETİME DEVAM EDİYORUZ”

Birecik’ten iç piyasaya balık gönderdiklerinin altını çizen Halil Çayın;

Türkiye bir tarım ülkesidir ama tarımda ihracata ilk sırada su ürünleri yer almaktadır hem istisna sağlanıyor hem de yurt dışına gittiğinden dolayı ihracat yapıldığından dolayı deniz katkısı sağlanıyor. Şuan burada 5 kişi hizmet vermektedir. Kendi işimizi yapıyoruz hem kendi mesleğimizi burada devam ettiriyoruz, kendi işimizi kurarak, kendi işimizin başında üretime devam ediyoruz. İç piyasaya balık gönderiyoruz. Balık yemleri döviz kurul üzerinden, döviz sürekli yükseldiğinden dolayı bizde ister istemez balık fiyatlarına yansıtıyoruz bundan dolayı maliyet artıyor. Dedi.

02 Eki 2021 - 11:54 Şanliurfa/ Birecik- Yaşam

urfanatik.com son bir ayda 1.295.812 kez ziyaret edildi.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfanatik Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfanatik Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Urfanatik Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfanatik Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Anket Bugün Cumhurbaşkanlığı seçimi olsa kime oy verirdiniz?