Koronavirüsün karanlık bir yönü ortaya çıktı!

Koronavirüs tedavisi gören hastalara, tedavilerinden bir ay sonra psikiyatrik semptomlarını belirlemek amacıyla klinik muayene ve anket yapıldı. Yapılan araştırma sonucunda ürküten bir gerçeği ortaya koydu; hastaların yarısından fazlası tedaviden sonra psikiyatrik rahatsızlık yaşıyor.

Hasan  T.
Hasan T. Tüm Haberleri

BBC Türkçe'de yer alan habere göre, İtalya'da Kovid-19 hastaları üzerinde yapılan araştırmada, bu kişilerin yüzde 55'inin hastane tedavisinden bir ay sonra depresyon ve kaygı bozukluğu gibi psikiyatrik rahatsızlıklar yaşadığı belirlendi.

Araştırma için, Milano'daki San Raffaele Hastanesi'nde Covid-19 tedavisi gören 402 kişiye, hastane tedavilerinden bir ay sonra psikiyatrik semptomlarını belirlemek amacıyla klinik muayene ve anket yapıldı. Yaş ortalaması 57,8 olan bu kişilerin yüzde 55'inin en az bir psikopatolojik bozukluk yaşadığı tespit edildi.

KAYGI BOZUKLUĞU, UYKUSUZLUK, DEPRESYON

Hastane tedavisinden bir ay sonra Kovid-19 hastalarının yüzde 42'si kaygı bozukluğu, yüzde 40'ı uykusuzluk, yüzde 31'i depresyon, yüzde 28'i travma sonrası stres bozukluğu, yüzde 20'si obsesif kompulsif bozukluk belirtileri gösterdi. Geçmişte psikiyatrik rahatsızlık yaşamış olan Kovid-19 hastalarında bu belirtiler daha yüksek oranda görüldü. Hastaların psikiyatrik geçmişlerinin yanı sıra, Kovid-19 tedavisi için hastanede yattıkları sürenin de sonuçlar üzerinde etkili olduğu belirlendi. Psikopatolojik bozukluk belirtileri, kadınlarda erkeklere oranla daha yüksek seviyede bulundu.

PSİKOLOJİK ETKİLER BAĞIŞIKLIK SİSTEMİYLE BAĞLANTILI

Araştırmacılar, bu psikolojik etkilerin bağışıklık sisteminin virüse verdiği tepkiyle de bağlantılı olabileceğini belirtti. Enflamasyon düzensizliği görülen hastalıkların, psikiyatrik rahatsızlıklarla bağlantısının daha detaylı araştırılması çağrısı yapıldı.

Öte yandan, toplumsal izolasyon, ölümcül olabilecek bir hastalığa yakalanmanın yarattığı psikolojik etki, hastalığı başkalarına bulaştırma endişesi ve damgalanma korkusu gibi stres faktörlerinin de bu psikiyatrik bozukluklara yol açabileceği belirtildi.

05 Ağu 2020 - 04:46 - Gündem

Muhabir Hasan T.

urfanatik.com son bir ayda 1.548.124 kez ziyaret edildi.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfanatik Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfanatik Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Urfanatik Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfanatik Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

#sağlik - Yapılan araştırmalarda tanısı konulan hastaların(Covid-19) kullanmış oldukları (sıtma) ilacın yan etkileri yazılmıyor.Dünya sağlık örgütü (DSÖ) ile birlikte bir çok ülkede bu ilacın kullanılmasının son derece tehlikeli olduğunu ölüm riskinin %45 oranında artırdığını ve hatta bu ilacın en önemli yan etkilerinden biride insanların pskolojilerinin bozulmasına neden olmaktadır.Ülkemizdeki doktorlarda bu ilaç konusunda ikiye bölünmüş durumda doktorların bir çoğu ilacın (sıtma) kullanılmaması taraftarı olduğunu belirtmek istiyorum. Biz gerekeni yapar sosyal mesafe,hijyen ve maskeye önem gösterirsek virüs te bizden bişey alamaz.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Ağustos 00:02


ŞANLIURFA ŞEHİR MARKALARI

Markanız 1 yıl boyunca, Urfanatik'te, bu alanda! Arayın...

+90 (532) 175 0403
Reklam bilgi


Anket Şanlıurfa En Başarılı Milletvekilini Seçiyor!