Bakan Koca'dan çok kritik koronovirüs uyarısı!

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, AA Editör Masası'nda gündeme ilişkin çok önemli açıklamalarda bulunuyor. Koca, "Türkiye'de Koronavirüs salgınına rastlanmadı. Bu olmayacağı anlamına da gelmez. " dedi.

Mustafa Bayar
Mustafa Bayar Tüm Haberleri

Koca'nın açıklamalarından satır başları:

İRAN'DAN GELEN UÇAK

Bu süreci özellikle vatandaşımıza her gün bilgi vererek şeffaf şekilde yürütme gayretinde olduk. Uçağın gelişi planlanmıştı, normalde İstanbul seferiydi. Çin'de enfeksiyonun kaynağu Wuhan kentiydi, İran da ise Kum ve Meşet olduğunu biliyoruz. Biz bu süreçte Türkiye'ye getirilmemesi, gelmemeleri, özel bir yaklaşımla Wuhan'dan getirme gibi bir yaklaşımımız oldu. İranlı hiç kimseyi almadık. Özellikle uçakta Çin'den Wuhan dışından gelebilecekler için 14 günlük gözlem uyguluyoruz. Burada da 14 günlük gözlem altına aldık. Kum ve Meşet'ten gelenleri almamaya ya da karantinaya alma işlemimiz oldu. Cuma gününden bu yana Kum ve Meşet geçmişi olanları karantinaya aldık. 28 kişiyi hastalık bulgusu olduğu için geri çevirdik.

4 kişinin öksürüğü olması ama ateşi olmaması nedeniyle karantinaya almaya karar verdik. Rotası İstanbul olan uçağı endişemizden dolayı, riski minimalizeminimalize etmek için uçağı Ankara'ya çevirdik. İstanbul'da da hazırlıklarımız tamam. Ancak sayının 140 kişi olması ve personelimizin deneyimi dolayısıyla Ankara'yı uygun gördük.

TÜRKİYE'DE KORONAVİRÜS GÖRÜLMEYECEĞİ ANLAMINA GELMEZ

KORONAVİRÜSÜN YAYILMASI: Çin WuhanWuhan merkezli salgının yayıldığı, Çin dışında 33 ülkede görüldü. Artış hızı düştü, 2 bin 765 ölüm var şu an anlık. 81 bin enfekteenfekte vakamız var. Şu dönemde her geçen gün artış içinde. Dün itibariyle Brezilya ve İsviçre de ilave oldu. Türkiye'de Koronavirüs salgınına rastlanmadı. Bu olmayacağı anlamına da gelmez. Giderek dünyaya yayılan, sınır komşumuz İran'da ciddi salgının başlamış olması. Kontrollü olmamız lazım. Yeni kaynaklar oluşuyor. Biz bu ülkelerden ülkeye girişi önlemek için çaba sarf ediyoruz. Her noktada hazır olduğumuzu söyledik. 81 ilde referans hastaneleri oluşturduk. Hazırlıklıyız. Önemli olan ülkeye girişi ne kadar geciktirilebilirse, bizim için daha başarılı olur.

DSÖ'nün önermesinden önce biz Bilim Kurullarını oluşturduk. Ülkenin bu konuda yetkin hangi akademisyenleri varsa 26 kişiden oluşan bilim kurulu oluşturuldu. Bu bilim kurulu sağlık çalışanlarının gelen hastaya nasıl davranılması gerektiğini aktaran bir rehber yayınlandı. Hangi hastaların şüpheli olabilirliği 2 hafta önceden belirlendi.

26 Şub 2020 - 10:29 Şanliurfa- Sağlık

Muhabir Mustafa Bayar

urfanatik.com son bir ayda 1.524.402 kez ziyaret edildi.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfanatik Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfanatik Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Urfanatik Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfanatik Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

ŞANLIURFA ŞEHİR MARKALARI

Markanız 1 yıl boyunca, Urfanatik'te, bu alanda! Arayın...

+90 (532) 175 0403
Reklam bilgi

Anket Korona gündemden düştükten sonra hangi sektör en çok değişime uğrayacak?