Akçakale Yörük Türkmen Kadınları Ağırladı

Türkiye Yörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı üyeleri 'Savaşı erkekler başlatır kadınlar bitirir” sloganıyla başlattıkları barış

TürkiyeYörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı üyeleri, "Savaşı erkekler başlatır, kadınlar bitirir" sloganıyla başlattıkları barış yolculuğu kapsamında, on binlerce Suriyelinin misafir edildiğiŞanlıurfa'nınAkçakaleilçesine ziyarette bulundu.

Belediye Başkanı Abdülhakim Ayhan'ın eşi Ayşenur Ayhan'ın ağırladığı yörük Türkmen kadınlar, sınırdanSuriyetarafını izledi, sığınmacı ailelerle bir araya geldi.

İlk ziyaret kampa yapıldı

"Anadolu Kardeşliği Projesi" çerçevesinde başlattıkları barış yolculuğunun ilk durağı olanŞanlıurfa'da incelemelerde bulunanTürkiyeYörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı üyeleri, sınırın sıfır noktasındakiAkçakale'ye konuk oldu.AkçakaleBelediye Başkanı Abdülhakim Ayhan ve eşi Ayşenur Ayhan tarafından karşılananTürkiyeYörük Türkmen Birliği Genel Sekreteri Fahrettin Beşli, Bacıbeyler Teşkilatı BaşkanıAyşe Yavuzile birlik üyesi kadınlar, ilk olarak,Süleyman ŞahKonaklama Tesisleri'nde kalan Suriyeli Kadınlar Meclisi'ni ziyaret etti. Burada Suriyeli kadınların temsilcileri ile sohbet edip, sıkıntılarını paylaşan Yörük Türkmenler, daha sonra, Ayşenur Ayhan ile birlikte, ilçe merkezinde yaşayan bazı sığınmacı ailelerin evlerine misafir oldu.

Ayşenur Ayhan'ıAkçakale'nin Bacıbeyi ilan ettiler

Suriyeli sığınmacılara yanlarında olduklarını hissettirenTürkiyeYörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı üyeleri,AkçakaleBelediyesi araç parkından sınırın diğer tarafını izledi. Belediye Başkanı Abdülhakim Ayhan'ın eşi Ayşenur Ayhan, misafirlere yöreye özgü mırra takımı ve belediye tarafından hazırlanan "sınır" dergisi hediye etti. Bacıbeyler Teşkilatı BaşkanıAyşe Yavuzda, Ayşenur Ayhan'ı "Akçakale'nin bacıbeyi" ilan etti.

Akçakale'yi görünce düşüncelerimiz değişti

Türkiye Yörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı BaşkanıAyşe Yavuz, "Savaşı erkekler başlatır, kadınlar bitirir" sloganıyla yürüttükleri "Anadolu Kardeşliği Projesi" kapsamında,Suriye'deki savaştan kaçan kadınlarıAkçakale'de ziyaret ettiklerini belirterek, "Onların burada nasıl misafir edildiklerini gördük. Bu bağlamda devletimize çok teşekkür ediyoruz. Çünkü hem devletimiz hem deAkçakalehalkı onların her türlü ihtiyacını karşılayıp bağırlarına basmışlar. Bunun için Belediye Başkanımız Sayın Abdülhakim Ayhan'a ayrıca teşekkür ediyoruz" dedi.

Suriyeli sığınmacıların her türlü sorunu ile yakından ilgilenen Ayşenur Ayhan ile tanışmaktan da gurur ve mutluluk duyduklarını ifade eden Yavuz, "Ayşenur Hanım, savaştan kaçan Suriyeli kardeşlerimizin bacıbeyi olmuş, annesi, kardeşi olmuş. Herkesi kucaklamış. Gezimiz sırasında gördük ki herkes onu çok seviyor" diye konuştu.

Akçakale'ye gelmeden önce çok farklı düşünceler içerisinde olduklarının altının Yavuz, "Bacıbeyler olarak, kafamızda çok farklı resimler vardı. Ama buraya geldikten, buraları gördükten sonra bu resimlerin hepsi uçtu gitti.Türkiye'nin burada çok güçlü olduğunu gördük. Bu da bizleri çok mutlu etti" ifadelerini kulandı.

Burada gördüklerinizi çok daha iyi lanse edeceğinizden eminiz

Belediye Başkanı Ayhan'ın eşi Ayşenur Ayhan ise, ziyaretten memnuniyet duyduğunu dile getirerek, "TürkiyeYörük Türkmen Birliği Bacıbeyler Teşkilatı üyeleri, çeşitli illerden geldiler ve bizleri ziyaret ettiler. Hepsinin ayaklarına sağlık. Bizler de onlarla beraber gezdik, dolaştık. Artık kendi gözleriyle gördüklerini dışarıya daha iyi anlatacaklar. Burayı çok daha iyi lanse edecekler, buna eminiz. Geldikleri için çok teşekkür ederiz. Çok memnun olduk" şeklinde konuştu.

30 Oca 2017 - 12:17 Şanliurfa/ Akçakale- Gündem

urfanatik.com son bir ayda 1.566.014 kez ziyaret edildi.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfanatik Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfanatik Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Urfanatik Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfanatik Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

ŞANLIURFA ŞEHİR MARKALARI

Markanız 1 yıl boyunca, Urfanatik'te, bu alanda! Arayın...

+90 (532) 175 0403
Reklam bilgi

Anket Şanlıurfa'nın en güzel yemeğini seçiyoruz