Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının tamamlanması vesilesiyle bir kapanış mesajı yayımladı. Bakan Tekin mesajında, öğrencilerin yaz döneminde de gelişimlerini sürdürebilmeleri için bakanlık bünyesinde sunulan imkânlara dikkat çekerken, eğitim camiasının tüm paydaşlarına emeklerinden ötürü teşekkür etti.
YAZ DÖNEMİNDE KURSLAR VE ZANAAT ATÖLYELERİ DEVAM EDECEK
Öğrencilere seslenen Bakan Tekin, yaz tatili boyunca temel eğitimden ortaöğretime, mesleki eğitimden hayat boyu öğrenmeye kadar pek çok farklı alanda destek programlarının süreceğini belirtti. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerinin önemini vurgulayan Tekin, şu ifadeleri kullandı:
"Yaz dönemi boyunca gelişiminizi destekleyecek kurslarımız, destekleme programlarımız ve zanaat atölyelerimiz devam edecek. Sizlerin ilgi ve yeteneklerinizi keşfetmenize imkân sağlayan bu çalışmalardan azami ölçüde yararlanmanızı çok isteriz."
"SORU SORMAKTAN VE ÜRETMEKTEN VAZGEÇMEYİN"
Geleceğin inşasında gençlerin rolüne işaret eden Bakan Tekin, öğrencilerden sadece eleştirmekle kalmayıp çözüm üreten bireyler olmalarını istedi. Önümüzdeki tatil döneminin bir fırsat olarak görülmesi gerektiğini belirten Tekin, "Türkiye Yüzyılı’nı sizler inşa edeceksiniz. Bunun için soru sormaktan, düşünmekten, üretmekten ve öğrenmekten vazgeçmeyin. Karşılaştığınız meseleleri eleştirmekle yetinmeyin; onları daha iyi hâle getirecek çözümler üzerine de kafa yorun, gücünüzün yettiğince bunları eyleme geçirin" dedi.
EĞİTİM CAMİASINA VE VELİLERE TEŞEKKÜR
Mesajında öğretmenlerin, idarecilerin ve velilerin sergilediği özveriye de ayrı bir parantez açan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sözlerini şöyle tamamladı:
"Kıymetli öğretmenlerimin yaz dönemini hem dinlenmek hem de kendilerine zaman ayırmak için bir fırsat olarak değerlendirmelerini temenni ediyorum. Çocuklarımız için gösterdiğiniz emek, sabır ve adanmışlık dolayısıyla her birinize şükranlarımı sunuyorum. 2025-2026 eğitim-öğretim yılının başarıyla tamamlanmasında emeği bulunan tüm öğretmenlerimize, okul yöneticilerimize, eğitim çalışanlarımıza ve velilerimize teşekkür ediyor; sevgili öğrencilerimize sağlıklı, huzurlu, verimli ve güzel bir yaz tatili diliyorum."