banner54

“Kürt olduğumuz için çadır kente alınmadık”

İç savaştan kaçan Suriyeli Sığınmacılar, Türkiye'ye sığındıktan sonra da yerleşme soruyla mücadele ediyor. AFAD çalışmaları kapsamında mültecilerin büyük çoğunluğu çadır kentlere yerleştirilirken, bir kısım Suriyeli de kent merkezi ve ilçelere kaçarak kendi imkanlarınca barınmaya çalışıyor. İç savaşın mağdur bıraktığı Muhammed Osman ise, kendi imkanlarıyla barınacak güçte olmadıklarını ve çadır kente de alınmadıklarını öne sürerek, harabe dükkanlarda yaşam mücadelesi verdiklerini söyledi.

BOMBALARDAN KAÇIP, BARAKAYA SIĞINDILAR

Suriye'nin Rakka kentinden Beşşar Esad'ın bombaları ve zulmünden kaçarak Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesine gelen Muhammed Osman ailesi 7 çocuğuyla birlikte penceresi, suyu ve elektriği olmayan, harabe dükkanlarda yaşam mücadelesi veriyor. Çadır kent yetkilileri tarafından çadır kente alınmadıklarını öne süren aile, savaş ortamından kaçtıkları ve burada sokaklarda kaldığını zorlu bir yaşam sürdürdüklerini söyledi. Aile reisi Muhammed Osman, Akçakale ilçesinde sığındıkları harabede tehlikeyi göze alarak yaşadıklarını belirterek, “bomba ortamında kaçıp, buraya sığındık, maddi imkanımız olmadığı için çadır kente yerleşmek istedik. Akçakale Süleyman Şah Konaklama tesislerine gittik ancak, bizi almadılar, çadır kente yerleşemediğimiz için harabe dükkanda yaşıyoruz, kış ayları olduğu için çocuklarımız sürekli hastalanıyor. Ne yapacağımızı biz de bilemiyoruz, bize sahip çıkılmasını bekliyoruz” dedi.

ÇALIŞTIĞI FABRİKADAN PARA ALAMAYINCA AYRILDI

Yaşadıkları dramı dile getiren Suriyeli Muhammed Osman, ailesinin Perişan halde olduğunu ve 6 aydır Esad zulmü ve bombalarından kaçarak Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesinde perişan aç ve susuz bir yaşamın yanı sıra sokakta yatıp kalktığını söyledi. 9 kişilik bir ailenin reisi olduğunu söyleyen Muhammed Osman kendilerinin Esad bombaları ve zulmünden aile olarak kaçtığını, Rakka'da bulunan evlerinin bombalarla birlikte yerle bir olduğunu dile getirerek, Türkiye'de aç kalmamak için bir fabrikada çalıştıklarını ancak fabrika sahibinin kendilerine hak ettiği ücreti vermedikleri için perişan olduklarını söyledi. Bütün bu durumlar neticesinde çalıştığı iş yerinden ayrılan Osman, “aileme bakmak için bir fabrikaya girip çalıştım ama hak ettiğim parayı vermediler, parayı geç ödediler, bu yüzden ayrıldım ve şimdi perişan bir halde yaşıyoruz. Devletin bize sahip çıkmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

“KÜRT OLDUĞUMUZ İÇİN ÇADIR KENTE ALINMADIK”

Kürt oldukları için kendilerine çadır kentte yer verilmediğini iddia eden Muhammed Osman, kendileriyle beraber gelen Arap ailelerinin kampa yerleştirildiğini ancak kendilerinin çadır kentte başvurmalarına rağmen hiçbir sonuç alamadıklarını iddia etti. Kürt oldukları gerekçesiyle çadır kente alınmadığını öne süren Osman, “Bizimle beraber gelen Arap aileler çadır kente yerleştirildi ancak, biz başvurunca yer yok dediler. Bizi çadır kente almadıkları için bu şekilde perişan bir durumda yaşıyoruz. Devlet eliyle açılan bir yerde ırkçı söylemlerin geçmemesi lazım, ırk ayrımı yapılmamalı, Kürt olmak bir suç mu? Devletin bu konuyu araştırmasını istiyoruz. Çocuklarımız perişan oldu, üst başı olmadığı için sürekli aynı kıyafetleri giyiyorlar, yalın ayak geziyor, okula gidemiyorlar. Bu şekilde giderse ne bizim ne de çocuklarımızın bir geleceği olamaz” ifadelerini kullandı.

Suriyeli Muhammed Osman, kimsenin kendilerine barınacak yer vermediği gibi yardım da yapmadıklarını, çocuklarıyla birlikte boş buldukları baraka ve sıvası ve darabası olmayan dükkanları kendilerine yatacak yer olarak seçmek mecburiyetinde kaldıklarını söyledi.

Suriyeli Muhammed Osman, 10 gündür Akçakale Suriye sınır kapısında kamp kurduğunu sınır kapısının kapalı olduğu için geçişlerine müsaade edilmediğini, ancak kapı açılana kadar bekleyişlerine devam edeceğini,buralarda çocuklarının perişan olduğunu,sağlık sorunları yaşadığını,ilaç dahi alabilecek bir imkanlarının olmadığını ifade ederek,mecburen geri gideceğiz.Bile bile ölüme gideceğiz. Osman, "Havalar çok soğuk, Şanlıurfa Valisi ve Akçakale Kaymakamının bize ve küçük çocuklarımıza yardım etmesini istiyoruz. Kimse bizimle ilgilenmek istemiyor. Geldiğimiz yerde perişan olduk, şimdi ülkemizde her gün savaş var ama bu duruma katlanmaktansa ülkemize gidip orada yaşamayı tercih ederiz” dedi.

YÖNETİM: ASLA IRK AYRIMI YAPMIYORUZ

Suriyeli Osman ve ailesinin bu şekilde sitem etmesi üzerine irtibata geçtiğimiz Akçakale çadır kent yetkilileri, durumu yalanlayarak, Osman ailesinin çadır kent için başvuruda bulunmadığını ve çadır kentte her türlü dilden insanın barındığını belirterek, ırk ayrımı nedeniyle öyle bir girişimleri olmadığını söyledi. (Ali ÇETİNKAYA-Mustafa BAYAR)