Olası göç durumunda Şanlıurfa hazır!

Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak'Türkiye'ye bir akım olursa gerek Mardin Derik'te gerek Şanlıurfa Akçakale'de atıl kapasite beklettiğimiz

BaşbakanYardımcıVeysi Kaynak, "Uygarlığın temsilcisi Avrupa'nın lideri olduğunu iddia eden Almanya, 160 mülteci ile varlıklı Almanların arasına Berlin duvarından daha yüksek utanç duvarı inşa ediyor" dedi.

Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, "Uygarlığın temsilcisi Avrupa'nın lideri olduğunu iddia eden Almanya, 160 mülteci ile varlıklı Almanların arasına Berlin duvarından daha yüksek utanç duvarı inşa ediyor" dedi.

Kaynak, temaslarda bulunduğu Kahramanmaraş'ta, Tarihi Kapalı Çarşı esnafını ziyaret etti. Vatandaşlarla bir araya gelen Kaynak, çarşı içerisinde restorasyon çalışması sürdürülen Saraçhane Camisi'nde incelemelerde bulundu.

Kaynak, burada gazetecilerin "Musul'dan Türkiye'ye bir göç hareketi bekleniyor mu?" sorusu üzerine Musul'dan Türkiye'ye bir göç beklemediklerini söyledi.

DEAŞ terör örgütünün baskılarının başladığı dönemden itibaren Musul'a insani yardım yaptıklarını belirten Kaynak, şöyle devam etti:

"Biz daha önce Erbil Başkonsolosumuzun nezaretinde, Irak bölgesel yönetiminin içişleri bakanı ve diğer ilgililerle orada alacağımız tedbirleri hem Birleşmiş Milletler'de hem Erbil makamlarıyla istişare ettik. Musul'dan Türkiye'ye çok uzunca bir mesafe var. Musul'un etrafında yaklaşık 150 bin insanın yaşadığı irili ufaklı yerleşim yerleri var. Zaten biz, bunlara DEAŞ orada terör estirmeye başladığından beri Kızılay ve Afet Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) vasıtasıyla insani yardım yapıyoruz. Şu ana kadar Türkiye'ye oradan gelen bir nüfus hareketi yok. Güvenli bölgelerde bu insanlar kendi vatanlarında kalsınlar istiyoruz. Türkiye'ye doğru gelmelerini zaten beklemiyoruz. Musul etrafındaki Birleşmiş Milletler'in gözlemindeki daha önceden yardım yaptığımız kamplara ilave çadırlar ve konteynerler kuruyoruz. Türkiye'ye bir akım olursa gerek MardinDerik'te gerek ŞanlıurfaAkçakale'de atıl kapasite beklettiğimiz 35 bin kişilik kamplarımızla, bu hususta her türlü hazırlığı yapıyor."

Türkiye'nin mezhep gözetmeksizin bütün insanlara gerekli yardımı yaptığını vurgulayan Kaynak, "Türkiye 8 binden fazla Yezidi'ye insani yardım yapıyor. Türkiye bunun propagandasını yapmıyor, insan diye onlara da yardım yapılıyor. Birileri bu Yezidiler üzerinden Avrupa'da aleyhimize maalesef hava oluşturmaya çalışıyorlar. Türkiye'nin güvenliği Suriye, Irak sınırından başlar ama Avrupa'nın güvenliği Türkiye'den başlar. NATO'nun güvenliği Türkiye'den başlar. Balkanların güvenliği Türkiye'den başlar. Kafkasların güvenliği Türkiye'den başlar. Ortadoğu'nun güvenliği Türkiye'den başlar." diye konuştu.

"Almanya 160 mülteci için utanç duvarı inşa ediyor"

Türkiye'nin 3 milyondan fazla mülteciye ev sahipliği yaptığına dikkati çeken Veysi Kaynak, mülteciler hayatını kaybetmesin, soğuk sularda boğulmasınlar diye onlara yardım ettiklerini belirtti.

Türkiye'de büyük kısmının Türk halkıyla iç içe yaşadığına işaret eden Kaynak, "Suriyeli mülteciler, Akdeniz ve Ege sularında can vermesinler diye, o soğuk sularda boğulmasınlar diye. Türkiye 3 milyon mülteciyi ağırlarken, sadece bunun 275 bini kamplarda, diğerleri bizim halkımızla beraber yaşıyorlar. Ama uygarlığın temsilcisi Avrupa'nın lideri olduğunu iddia eden Almanya, 160 mülteci ile varlıklı Almanların arasına Berlin duvarından daha yüksek utanç duvarı inşa ediyor. Bütün dünyanın bunu görmesi lazım. Bizim insanımız Türk milleti 3 milyon mülteci ile kardeşçe yaşarken, onlarla aşını işini ekmeğini evini paylaşırken, sadece 160 mülteci için, Almanların varlıklı kesimini rahatsız etmemesi için Berlin duvarından daha yüksek, 20. asırda utanç duvarı inşa ediyorlar. Batı dünyası bunu durup düşünmesi lazım. Biz bu insanlık dramı için insani duruşumuza devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.

Fırat Kalkanı Harekatı başladıktan sonra Suriye'den Türkiye'ye yönelik herhangi bir sızmanın meydana gelmediğini dile getiren Başbakan Yardımcısı Kaynak, operasyonun devam edeceğini söyledi. Kaynak, "Birkaç gün içerisinde El Bab'ı halletmek, arkasından Münbiç'i halletmek, arkasından koalisyon güçleriyle beraber Rakka'yı halletmek, bunlar hedeflerimiz." dedi.

21 Kas 2016 - 08:55 - Gündem

urfanatik.com son bir ayda 2.184.811 kez ziyaret edildi.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Urfanatik Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Urfanatik Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Urfanatik Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Urfanatik Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.