banner54

Müthiş Keşif, Böylesi Daha Önce Görülmedi!

Astronomların, NASA uzay teleskopu Kepler ile uzayda bugüne kadar görülen en yuvarlak yıldızı keşfettikleri bildirildi.

YILDIZ, DÜNYADAN 5 BİN IŞIK YILINDAN DAHA UZAKTA

Almanya'nın Göttingen kentindeki Max-Planck Güneş Sistemleri Araştırmaları Enstitüsünün (MPS) sözcüsü Birgit Krummheuer, yaptığı açıklamada, "Kepler 11145123" adı verilen yıldızın dünyadan 5 bin ışık yılından daha uzakta bulunduğunu söyledi.

Krummheuer, 1 buçuk milyon kilometrelik çapıyla güneşin yaklaşık 2 katı büyüklüğündeki yuvarlak yıldızın ekvator çapının, kutupları arasındaki çapından sadece 1 buçuk kilometre daha uzun olduğunu, böyle büyük bir kütlede bu mesafenin çok kısa sayılabileceğini belirtti.

YILDIZ, KENDİ EKSENİ ETRAFINDA GÜNEŞTEN 3 KAT DAHA YAVAŞ DÖNÜYOR

MPS'de görevli astronom Laurent Gizon da "Science Advances" adlı bilim dergisine yazdığı makalede, tesadüfen keşfedilen yıldızın, kendi ekseni etrafında güneşten 3 kat daha yavaş döndüğünü ifade etti.

Gizon, güneşin ekvator çapının bile, kutupları arasındaki çapından 10 kilometre daha uzun olduğunu, hatta bu farkın dünyada 21 kilometre olduğunu kaydetti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
HABERLER